Головна  →  Новини  →  21 березня 2016

Інформаційні матеріали щодо порядку заповнення декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру

Інформаційні матеріали щодо порядку заповнення декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру

Відповідно до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (далі - Закон) державні службовці та окремі категорії працівників (далі - суб’єкти декларування) зобов’язані до 1 квітня подати за місцем роботи декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (далі - Декларація) за минулий рік за формою, що додається до Закону.

Детальна, інформація щодо порядку заповнення Декларації зазначається в Законі України «Про засади запобігання і протидії корупції» та Законі України «Про запобігання корупції».

Крім цього повідомляємо, що бланки декларації виготовляються особами, які відповідно до Закону заповнюють і подають декларації, шляхом роздрукування або копіювання їх на папері формату A4 за формою, наведеною в додатку до зазначеного Закону (включаючи примітку). При цьому зазначені бланки не є бланками документів суворої звітності і складаються із 11 сторінок.

Разом з цим, враховуючи внесені на протязі минулого року зміни до вищевказаних законів, вважаємо за доцільне та необхідне звернути увагу суб’єктів декларування на деякі особливості, що стосуються процедури заповнення Декларації.

Стосовно позицій  4

  • У позиціях 1 та 4 Декларації зазначається виключно реєстраційний номер облікової картки (ідентифікаційний код) платника податків.

Внесення паспортних даних до Декларації доцільно лише у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 3 Примітки до Декларації.

Стосовно позиції 2

  • У випадку, коли декларант зареєстрований за одною адресою, а фактично проживає за іншою, рекомендовано зазначати дві адреси: адресу, за якою декларант зареєстрований та адресу за якою фактично проживає.

Стосовно позиції З

  • Зазначається повна назва посади, яку займає декларант на час заповнення Декларації.

Стосовно позиції 5

  • У вказаній позиції зазначається сума, яка повинна дорівнювати арифметичній сумі відомостей, зазначених у позиціях 6 - 20.

(тобто відомості п. 5 = відомостям пп. 6+7+8+9+10+11+12+13+14+15+16 +17+18+19+20).

 

Стосовно позиції 6

  •  У даній позиції (окрім заробітної плати, інших виплат та винагород нарахованих (виплачених) відповідно до умов трудового або цивільно-правового договору за звітний рік) слід відображати також відомості про матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та допомоги для оздоровлення при наданні щорічної відпустки, а також отримані виплати у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, оскільки відповідні допомоги та виплати безпосередньо пов’язані з трудовими правовідносинами.

Стосовно позицій 23-28 та 29-34

  •  У цих позиціях Розділу III Декларації зазначаються відомості про нерухоме майно, яке перебуває у власності, оренді чи іншому праві користування суб’єкта декларування та членів його сім’ї, а також їх витрати на придбання (користування) цього майна.

З метою максимально точного відображення відомостей у вказаному Розділі декларації доцільно деталізувати чи перебуває майно у власності, чи в оренді, або ж зазначати інше право користування. Такі відомості слід зазначати у позиції «Місцезнаходження об’єкта».

Крім цього, у разі, коли відповідне майно перебуває у спільній сумісній чи частковій власності, доцільно у вказаній позиції також відображати вказану інформацію із зазначенням частки (для спільної часткової власності) (тобто /2 або 50%).

Стосовно позицій 35-39 та 40-44

  •  У переважній більшості правила щодо заповнення позицій 23-28 та 29-34 Розділу III застосовуються і до позицій 35-39 та 40-44 Розділі IV.

При цьому додатково необхідно зауважити, що відомості про довжину транспортного засобу зазначаються лише у позиціях 37, 38, 42 і 43 щодо водних засобів та повітряних суден.

Відомості про транспортні засоби (об'єм циліндрів двигуна - в см , потужність двигуна — кВт.) слід вказувати на підставі даних технічних паспортів, інших офіційних документів, у яких відображені характеристики транспортного засобу. Уточнення можна зробити у органах, де зареєстровані транспортні засоби.

Стосовно позицій 45-53 та 54-64

  •  Звертаємо увагу, що при заповненні відомостей передбачених позиціями 45-53 та 54-64 необхідно врахувати вимоги які зазначено у пунктах 11 та 111 Примітки до Декларації.

Крім того слід пам’ятати, що вимоги пункту 11 Приміток до Декларації також стосуються позицій 23-28 та 35-39.

Додатково акцентуємо увагу на те, що Примітка до Декларації є єдиним законодавчо встановленим правилом заповнення Декларацій, всі інші

«роз’яснення» в тому числі і зазначені інформаційні матеріали носять лише рекомендаційних характер.

* Окрему увагу суб’єктів декларування пропонуємо звернути на те, що відповідно до пункту 12 Примітки до Декларації достовірність внесених до декларації відомостей засвідчується підписом декларанта, тому в черговий раз наголошуємо (застерігаємо): подання завідомо недостовірних відомостей у деклараціях тягне за собою КРИМІНАЛЬНУ відповідальність відповідно до статті 366і Кримінального Кодексу України.

Стаття 366і. Декларування недостовірної інформації

Подання, суб'єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України "Про запобігання корупції", або умисне неподання суб'єктом декларування зазначеної декларації - карається позбавленням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Примітка. Суб'єктами декларування є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов'язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

(Доповнено статтею 366 і згідно із Законом України від 14.10.2014 p. N 1700-VII, який вводиться в дію з 26.04.2015 р.)

 
Типовий зразок заповнення декларації >>>

Джерело: Управління з питань запобігання та протидії корупції

 
 
 
Перейти до спискуВерсiя для друку