Головна  →  Новини  →  29 липня 2014

Подання документів для призначення пенсії працюючому громадянину через уповноважену особу підприємства.

Статтею 44 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що заяву про призначення пенсії та необхідні документи подає до територі­ального органу Пенсійно­го фонду України (ПФУ) майбутній пенсіонер або уповноважена особа в порядку, ви­значеному правлінням фонду. Постановою прав­ління ПФУ від 25.11.2005 № 22-1 затверджено Порядок подання та оформ­лення документів для призначення (перера­хунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове дер­жавне пенсійне страхуван­ня» (далі – Порядок 22-1).

Відповідно до п.2 Порядку 22-1 «Заява про призначення пенсії працюючим громадянам і членам їх сімей (у зв'язку з втратою годувальника) та про відстрочку часу її призначення  відповідно до Закону 1058-15   подається працівником (членом його сім'ї у зв'язку з  втратою  годувальника) до управління Пенсійного фонду України у районах,  містах і районах у містах (далі - орган,  що призначає пенсію)  через  уповноважену посадову   особу   підприємства,  установи,  організації  (далі  - посадова особа).  За бажанням особи така заява  може  бути  подана особисто за місцем проживання (реєстрації).»

Звертатись за призначенням пенсії можна в будь-який час після ви­никнення права на пенсію. Для призначення пенсії за віком можна звертатись і до настання пенсійного віку, але не раніше ніж за місяць до виникнення та­кого права.

Оскільки працюючим громадянам документи для призначення пенсії оформляються за місцем роботи, на кожному підприємстві (організації, установі) адміністрацією має бути визначено уповноважену відповідальну особу, на яку покладено обов’язки з підготовки таких документів.

Уповноважена поса­дова особа підприємства, не пізніше ніж за місяць до дня до­сягнення працівником пенсійного віку, повідомляє йому про виникнення права на пенсію за віком, у тому числі на пільгових умовах. Працівник подає уповноваженій особі за­яву про призначення пен­сії за встановленою фор­мою. Зразки заяви та інших до­кументів, необхідних для призначення різних видів пенсій, зазначені в Поряд­ку № 22-1.

У де­сятиденний термін з дня одержання заяви про при­значення пенсії уповнова­жена особа оформляє всі необхідні документи і по­дає їх до районного управ­ління ПФУ.

Заяви про призначення пенсії реєструються в жур­налі реєстрації рішень ра­йонного управління ПФУ, який призначає пенсію. Заявнику або уповнова­женій посадовій особі під­приємства органом ПФУ видається розписка із за­значенням дати прийнят­тя заяви, а також переліку одержаних і відсутніх до­кументів.

Не пізніше 10 днів після надходження для призна­чення пенсії документів орган Пенсійного фонду повинен розглянути пода­ні документи та прийня­ти рішення. При цьому органи ПФУ мають право вимагати додаткового оформлення прийнятих і подання додаткових до­кументів, а також переві­ряти, якщо необхідно, об­ґрунтованість їх видачі. У разі відмови в призначен­ні пенсії заявникові на­правляється (видається) відповідне повідомлення із зазначенням причини відмови та порядку оскар­ження рішення.

Заява про призна­чення пенсії з усіма по­даними документами та рішенням про призначен­ня пенсії зберігається в окремій пенсійній справі на кожного пенсіонера в органі ПФУ за місцем фактичного його прожи­вання. Документом, який підтверджує призначен­ня громадянину пенсії, є пенсійне посвідчення, що видається органом, який призначає пенсію.

Перейти до спискуВерсiя для друку