Головна  →  Звіти про роботу  →  23 березня 2017

Звіт про результати проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг «догляд вдома», «соціальна адаптація» та «консультування» за 2016 р. у Територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Печерського району м.Києва

Відповідно до наказів Міністерства соціальної політики України від:

13.11.2013 № 760 «Про затвердження Державного стандарту догляду вдома», 

27.12.2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг»,

18.05.2015 № 514 «Про затвердження Державного стандарту соціальної адаптації»,

02.07.2015 № 678 «Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги консультування»,

Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Печерського району м. Києва  (далі – Територіальний центр) проведено внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг «догляд вдома», «соціальна адаптація» та «консультування» за 2016 р. у відділеннях соціальної допомоги вдома №1 і №2, а також у відділенні денного перебування.

У 2014 році працівниками Територіального центру розпочато поетапне впровадження наказу Міністерства соціальної політики України № 904, а саме: згідно з наказом Територіального центру було призначено відповідальну особу з організації і проведення оцінки якості соціальних послуг; створена Комісія з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, до складу якої увійшли як працівники Територіального центру, так і отримувачі соціальних послуг й громадськості (загалом - 9 осіб).

З метою належної організації процесу внутрішньої оцінки якості працівниками Територіального центру проведена значна організаційна та інформаційна робота.

Так, 23 січня 2017 року проведено організаційне засідання Комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг; доведено до відома персоналу  Територіального центру план проведення внутрішньої оцінки якості; на стенді оголошень розміщено об’яву про проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг «догляд вдома», «соціальна адаптація» та «консультування» за 2016 р.; забезпечено проведення самооцінки персоналу, залученого до надання соціальних послуг, результати якої регулярно (щотижня по середах) обговорювалися на нарадах у відділеннях; вжито заходів щодо забезпечення безперешкодного доступу отримувачів соціальної послуги до осіб, які здійснюють оцінку якості соціальних послуг.

Внутрішня оцінка якості проводилась в спокійній, діловій обстановці, складнощів не виникало. Комісія працювала згідно з планом проведення злагоджено, оперативно та ефективно.

Завдання оцінки якості соціальних  послуг полягали у:

- проведенні оцінки дотримання Державних стандартів;

- виявленні випадків порушень чи недотримання законодавчих та нормативно-правових актів, що регулюють надання соціальних послуг й вжиття заходів щодо їх усунення;

- проведенні аналізу причин, що лежать в основі порушень;

- визначенні результативності діяльності Територіального центру;

- виявленні негативних й позитивних тенденцій у процесі надання соціальних послуг, підготовці пропозицій щодо вдосконалення процесу надання соціальних послуг «догляд вдома», «соціальна адаптація» та «консультування» й поширення успішного досвіду.

Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників надання соціальних послуг.

Внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг проводилася в період з 23.01.2017 по 10.03.2017 за такими показниками якості:

-         адресність та індивідуальний підхід;

-         результативність;

-         своєчасність;

-         доступність та відкритість;

-         зручність;

-         повага до отримувача;

-         професійність.

Під час проведення внутрішньої оцінки якості застосовувались наступні методологічні заходи: перевірка та аналіз документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг, спостереження за процесом надання соціальних послуг, опитування (анкетування) отримувачів соціальних послуг, бесіда з персоналом відділень соціальної допомоги вдома № 1 та № 2, відділення денного перебування.

Оцінка якості проводилась шляхом вибіркового опитування отримувачів соціальних послуг з метою визначення відповідності соціальних послуг Державним стандартам та індивідуальним потребам отримувачів.

Загальна кількість отримувачів соціальної послуги «догляд вдома», які перебували на надомному обслуговуванні у відділеннях соціальної допомоги вдома № 1 та № 2, станом на 01.01.2017 складала 550 осіб, з яких 100 осіб опитані за розробленим опитувальником. Це складає 18% від загальної кількості підопічних. При цьому оцінена робота 28 соціальних робітників - 51% від їх загальної кількості (55 осіб).

Що стосується послуг «соціальної адаптації» та «консультування», то станом на 01.01.2017 у відділенні денного перебування отримували послуги 261 особа, з яких опитуванням охоплено 50 осіб, що складає 19% від загальної кількості підопічних. Також оцінена робота психолога, соціальних працівників та фахівця з соціальної роботи вказаного відділення.

По кожному показнику якості, за відповідними критеріями оцінювання, враховуючи результати опитування, в т.ч. і телефонного, та спостереження щодо співвідношення їх із загальною кількістю опитаних отримувачів, проводилася оцінка якості. Це виражається відсотковим еквівалентом.

Відповідно до Методичних рекомендації з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, відсотковий еквівалент від 80% до 100% відповідає статусу «добре», від 51% до 79% відповідає статусу «задовільно», відсотковий еквівалент нижчий за 50% відповідає статусу «незадовільно».

 

Відділення соціальної допомоги
вдома

Показники якості соціальної послуги «догляд вдома»

Адресність та індивідуальний
підхід

Результативність

Своєчасність

Доступність

Зручність

Повага до
отримувачів

Професійність

ВСД №1

«Добре»

82%

«Добре»

83%

«Добре»

86%

«Добре»

84%

«Добре»

91%

«Добре»

94%

«Задовільно»

79%

Узагальнений статус «Добре» відсотковий еквівалент 86%

ВСД №2

«Добре»

86%

«Добре»

87%

«Добре»

86%

«Добре»

85%

«Добре»

93%

«Добре»

89%

«Добре»

80%

Узагальнений статус «Добре» відсотковий еквівалент 87 %

Відділення денного перебування

Показники якості соціальної послуги «соціальна адаптація»

Адресність та індивідуальний
підхід

Результативність

Своєчасність

Доступність

Зручність

Повага до
отримувачів

Професійність

«Добре»

81%

«Задовільно»

74%

«Добре»

80%

«Добре»

82%

«Задовільно»

74%

«Добре»

89%

«Задовільно»

79%

Узагальнений статус «Добре» відсотковий еквівалент 80%

Відділення денного перебування

Показники якості соціальної послуги «консультування»

Адресність та індивідуальний
підхід

Результативність

Своєчасність

Доступність

Зручність

Повага до
отримувачів

Професійність

«Добре»

83%

«Добре»

80%

«Добре»

91%

«Добре»

84%

«Добре»

80%

«Добре»

84%

«Добре»

80%

Узагальнений статус «Добре» відсотковий еквівалент 83%

 

Згідно з проведеним опитуванням, у т.ч. і телефонним, 87 відсотків опитаних підопічних задоволені соціальною послугою «догляд вдома», що відображається позитивними змінами та покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги.

За твердженнями 81 громадянина (81%), після того, як вони стали отримувати соціальну послугу «догляд вдома», їхнє життя покращилось в тому плані, що вони отримують моральну підтримку, їм є кому допомогти вирішити їхні проблеми, з ким поспілкуватись, вони відчувають увагу та турботу. Отже, можна зробити висновок, що їх психоемоційний стан покращився.

Разом з тим, у разі виникнення депресивних або нав’язливих станів, пов’язаних із погіршенням життєвої ситуації або стану здоров’я громадян, які отримують соціальну послугу «догляд вдома», психологом або мультидисциплінарною командою (за потреби) проводиться відповідна психокорекційна робота.

Крім того, у IV кварталі 2016 року до вказаної роботи була залучена к.психол.н., доцент, провідний науковий співробітник Інституту психології ім..Г.Костюка НАПН України (працювала з 5 підопічними).

При перевірці особових справ отримувачів соціальної послуги бралися до уваги терміни оформлення документів взяття на облік. Встановлено, що порушень термінів зі сторони Територіального центру не було. Під час опитування отримувачів соціальних послуг виявлено, що в цілому обсяги, строки та терміни надання соціальних послуг відповідають зазначеним у договорі.

Діяльність Територіального центру протягом 2016 року постійно висвітлювалася на сайтах Печерської районної в місті Києві державної адміністрації, «Паліативна допомога на Печерську», в спільноті "Печерський Територіальний центр соціального обслуговування м. Києва".

Так, протягом звітного періоду на вказаних електронних ресурсах було розміщено 72 новини.

Працівники Територіального центру ввічливо та коректно ставляться до підопічних під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків, що відповідає п. 2.3 Договору про надання соціальної послуги.

Соціальні робітники забезпечені проїзними квитками, які було придбано Територіальним центром за рахунок коштів місцевого бюджету, передбачених кошторисом. 

Оцінка якості проводилась також за кількісними показниками: наявність скарг, подяк, кількість задоволених звернень з надання соціальних послуг, періодичність здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг.

Оцінка кількісного показника „кількість  скарг”: від 0 % до 20 % - статус „добре”, від 21% до 50 % - „задовільно”, від 51 % до 100 % - „незадовільно”.

При застосовуванні кількісних показників соціальних послуг «догляд вдома», «соціальна адаптація», «консультування» було виявлено:

1. Усі 281 звернення про отримання соціальних послуг «догляд вдома», «соціальна адаптація», «консультування» протягом 2016 року були оперативно вирішені та задоволені, розглядались у встановлені законодавством терміни.
2. Моніторинг якості надання соціальних послуг здійснювався 1 раз на рік згідно графіка моніторингу якості надання соціальних послуг.
3. Враховуючи те, що за 2016 рік кількість скарг у ВСД № 1 – 7, ВСД № 2 – 1, ВДП – 4, то відсотковий еквівалент показника «кількість скарг»:

ВСД № 1 – 14% - статус «добре»

ВСД № 2 – 2% - статус «добре»

ВДП – 8% - статус «добре».

Загальні показники внутрішньої оцінки якості згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг по відділеннях:

ВСД № 1. Соціальна послуга «догляд вдома» - статус «Добре», відсотковий еквівалент 86%

ВСД № 2. Соціальна послуга «догляд вдома» - статус «Добре», відсотковий еквівалент 87%

Відділення денного перебування:

-         соціальна послуга «соціальна адаптація» - статус «Добре», відсотковий еквівалент 80%;

-         соціальна послуга «консультування» - статус «Добре», відсотковий еквівалент 83%.

Таким чином, діяльність відділень соціальної допомоги вдома № 1 та № 2, відділення денного перебування, в цілому, оцінена за статусом «Добре». Відхилень від Державних стандартів в обслуговуванні отримувачів соціальних послуг «догляд вдома», «соціальна адаптація», «консультування» не виявлено.

Отримувачі соціальних послуг оцінили довіру, безвідмовність, повагу до своєї гідності та безпеку отриманих соціальних послуг. Це є важливими критеріями результатів оцінки діяльності Територіального центру.

Джерело: Територіальний центр соціального обслуговування
(надання соціальних послуг) Печерського району м. Києва

Перейти до спискуВерсiя для друку